marți , 23 ianuarie 2018

Top alimente care nu ingrasa

alimente-care-nu-ingrasa

Exista alimente care nu ingrasa? Cei mai multi si-ar dori ca toate caloriile din alimente sa nu se asimileze, sa manance mult, gustos si fara regrete.
De ce ne ingrasam?

Oricine stie asta. Pentru ca mancam prea mult si ne miscam prea putin. Simplu. Da, daca era atat de simplu nu mai existau oameni grasi. In realitate, ingrasarea tine de mai multi factori: genetici (in mare parte stabiliti inainte de nastere), hormonali (influentabili prin alimentatie si antrenament, odihna), sociali (anturajul mancator de junk food). Desigur, conteaza si alimentele, dar faptul ca ai un apetit exagerat si nu ai chef pentru sport sunt efecte ale alimentatiei gresite. Se naste un cerc vicios din care se iese greu.
Ce alimente contin putine calorii?

Sunt alimentele cu o densitate calorica mica, multa apa si fibre, dar putini carbohidrati, grasimi si proteine: legumele si fructele. Astfel, volumul mare ajuns in stomac va trimite un semnal de satietate pentru moment (senzatia de “plin”), dar nu garanteaza si un aport caloric mai mic la urmatoarele mese: castraveti, dovlecei, frunze (spanac, patrunjel, rucola, salata, varza), broccoli si conopida, andive, fenicul etc. Unele dintre acestea au fost considerate chiar “alimente cu calorii negative”, pentru ca se consuma mai mult cu masticatia decat energia extrasa din alimentul respectiv (ca si cum ai “manca” o bucata de carton). Dintre fructe, cele mai bune sunt merele si portocalele.

rucola

Ce alimente ofera o senzatie de satietate mare?

oua-fierte

Pentru ca “centrul de comanda” stie cate calorii sunt necesare si cate ai mancat, nu poate fi pacalit la nesfarsit cu alimente cu densitate calorica mica, asa ca ne indreptam catre alimente cu adevarat hranitoare, alimente care ajuta la controlul apetitului, iar daca sunt consumate in cantitati moderate, nu duc la ingrasare: ouale fierte tari, pestele si carnea (in special dimineata), cartofii fierti, taratele de ovaz (in special in timpul zilei), floricele de porumb fara ulei si sare, leguminoasele (fasole, linte, mazare, naut), nucile si semintele (mestecate bine), supele de oase si carne (in special seara). Un supliment care iti reduce pofta de mancare este Slimaluma.

Ce alimente ajuta reglarea hormonala?

ciuperci

Ne intereseaza sa reducem efectele excesului de estrogen (varza de bruxelles, telina, rucola, ciuperci), sa eliminam apa in exces (consum mai mare de apa, lamai, ceai verde, merisoare, afine, sparanghel, anghinare, patrunjel, ghimbir), optimizarea functiei tiroidiene (nuca de cocos, alge marine- kelp, fructe de mare). Exista si o gama foarte larga de suplimente nutritive care pot ajuta la reglarea hormonala, dar ele trebuie folosite strict individualizat si dupa acordul medicului.

Check Also

5 trucuri ca sa faci o cafea excelenta acasa

Prospetimea este cheia de baza Ideal este sa o macini chiar inainte sa o prepari. …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Wordpress SEO Plugin by SEOPressor